Taşıt Türü
|
Bu eğitim, OTOMOBİL, MİNİBÜS ve KAMYONET kullanan geçerli ehliyete sahip M1 ve N1 sınıfı taşıt sürücüleri içindir.
Bu eğitim, OTOBÜS, ÇEKİCİ ve KAMYON kullanan geçerli ehliyete sahip M2, M3 ve N2, N3 sınıfı taşıt sürücüleri içindir.
|
Tanım
|
Uluslararası Emniyetli Sürüş Teknikleri Eğitim Programı - Defansif Sürüş Teknikleri - HAFİF TAŞIT Sürücüleri için DEFANSİF SÜRÜŞ (1e1) Kursu
Uluslararası Emniyetli Sürüş Teknikleri Eğitim Programı - Defansif Sürüş Teknikleri - AĞIR TAŞIT Sürücüleri için DEFANSİF SÜRÜŞ (1e1) Kursu
|
Amaç
|
Teorik bölümde, sürücülerin büyük bir çoğunluğunun trafik, sürüş ve araçlar ile ilgili doğru bildikleri yanlışların doğruları katılımcılar ile paylaşılmaktadır. Trafik kurallarını bilmenin önemi ve güvenli sürüşün bileşenleri detaylı bir şekilde paylaşılmaktadır. Pratik bölümde, sürücünün trafikteki tehlikeleri bilmesini ve fark etmesini sağlayarak, güvenli sürüş bilincini kazandırmak. Öngörülü sürüşün faydasını katılımcıya tecrübe ettirerek, trafikten kaynaklı sürüş stresinin azaltılmasına destek olmaktır.
Hedef Güvenli Sürücüler ve Sıfır Trafik Kazasıdır.
|
Fayda
|
Sürücü araç kullanmayı öğrenerek aldığı ehliyetle trafikte daha emniyetli sürüş yapabilmek için defansif sürüş yapmayı öğrenir.
|
Yöntem
|
Sürücü, sınıfta yarım gün teorik eğitim aldıktan sonra eğitmenle bire bir olarak gerçek trafik koşullarında araç kullanır. Yoldaki riskler ve olası tehlikeler gerçek trafik koşullarında Eğitmenle birlikte karşılıklı olarak değerlendirilir. Sürücünün eksikleri tespit edilir, tespit edilen eksikler sürücüyle paylaşılır ve raporlanır.
|
İçerik
|
Yoldaki riskler ve olası tehlikeler gerçek trafik koşullarında Eğitmenle birlikte karşılıklı olarak değerlendirilir.
|
Kural
|
- Sürücünün sürüş tecrübesi trafiğe çıkmaya uygun olmalıdır.
- Kullandığı sınıfa uygun olan ehliyeti olmalıdır.
- Katılımcıların ehliyetleri yanlarında yoksa trafikte sürüşe çıkılmaz.
- Her sürücü kendi kullandığı sınıf araçla katılmalıdır.
|
Katılım
|
Bir grupta en çok 12 sürücünün bulunması tavsiye edilir.
|
Süre
|
- Teorik kısım toplu olarak 3 saattir.
- Uygulamalı kısım trafikte bire bir olarak maksimum 70 dakikadır.
|
Yer
|
- Teorik kısım dershanede yapılır.
- Uygulamalı kısım gerçek trafik koşullarında yapılır.
|
Tazeleme
|
Her yıl tekrarlanmalıdır.
|